Meme Büyütme

Meme Büyütme operasyonu kişinin vücuduna göre küçük görünen memelerin normal boyutlara getirilmesidir. Memelerin yapısal olarak gelişmemiş olması, az gelişmiş olması veya aralarında büyüklük farkının olması durumlarında meme büyütme ameliyatları yapılmaktadır.

Memeler neden küçük kalır veya sonradan küçülür?

Meme küçüklüğünde en sık karşılaşılan neden genetik (soyaçekim) faktörüdür. Ayrıca Poland sendromu gibi bazı sendromlarda, kilo alıp vermelerde, hormonal değişiklikler yaşanmasında memelerde küçüklük oluşur.

Meme Büyütme yöntemleri nelerdir?

Memeler slikon protez konulması, yağ dolgu enjeksiyonu ve hyaluronik asit enjeksiyonu ile büyütülebilmektedir. Krem, hap, masaj vs gibi yöntemlerle memelerin büyütlmesi kesinlikle mümkün değildir. Bu yöntemler memelerde geçici bir süre su tutulmasına neden olurlar. Krem ve hapların olası yan etkileri de araştırılmadığı için hastalarımıza önerimiz kesinlikle bunları kullanmamalarıdır.

En sık tercih edilen meme büyütme yöntemi nedir?

Tüm dünyada ve ülkemizde en sık kullanılan meme büyütme yöntemi slikon protezlerleyapılan meme büyütme işlemidir.

Meme büyütme operasyonunda kullanılan slikon protezlerin sağlığa zararı var mıdır?

Meme büyütme operasyonunda kullanılan slikon protezlerin sağlığa zararı kesinlikle yoktur. Piyasada bir çok protez vardır ancak FDA (Amerikan İlaç Dairesi) nin hammadde aşamasından başlayıp tüm üretim aşamalarını denetlediği, üzerinde yıllarca süren deneyler yaparak sağlığa zararlı olmadığına karar verdiği sadece birkaç ürün vardır. Biz meme büyütme operasyonunlarında sadece FDA nin onay verdiği ürünleri kullanmaktayız.

Meme Büyütme operasyonu öncesi neler yapılmalıdır?

Meme büyütme operasyonuna karar verdiğinizde öncelikle operasyon geçirmenize engel bir sağlık sorununuz olup olmadığını araştırmak için bazı tahlil ve tetkikler yapılır. Bunlarda problem çıkmaz ise operasyona karar verilir. Hastalarımızdan kan sulandırıcı ilaçları en az 1 hafta önce kesmelerini, sigara ve alkolü azaltmalarını hatta mümkünse tamamen bırakmalarını istiyoruz.

Meme büyütme operasyonundan sonra memelerin ne kadar büyük olacağına nasıl karar verilir?

Meme büyütme operasyonu sonrası memelerin alacağı boyuta hasta ile birlikte karar veriyoruz. Bazen hastalar memelerinin büyümesini ancak bunun dışardan belli olmamasını isterler, bazen de mümkün olduğunca büyük yapmamızı isterler. Hastaların beklentileri, mevcut meme ve göğüs duvarı yapıları ve bizim uygun gördüğümüz estetik görüntüye göre memelerin büyüklüğüne karar veririz.

Meme büyütme operasyonu ne kadar sürer?

Meme büyütme operasyonu yaklaşık 1,5 saat sürer.

Meme büyütme operasyonunda meme protezi nereden yerleştirilir?

Meme Büyütme operasyonunda meme protezi meme başından, meme altı kıvrımından veya koltuk altından yerleştirilebilir. Bunlardan en kullanışlı olan ve hastada en az iz bıran yöntem meme altı kıvrımından yapılan insizyondur.

Meme protezini kas altına mı kas üstüne mi koymak iyidir?

Her iki yönteminde kendine özgü iyi tarafları vardır.

Eğer kişide yeterli meme dokusu varsa veya protez konulacak alanda cilt kalınlığı yeterli ise slikon protez meme altı plana ( subglandular) yerleştirilir.

Kişinin kendi meme dokusu çok az veya hiç yoksa protezin dışardan belirginliğini azaltmak ve daha doğal bir görünüm sağlamak için kas altına (submuscular) koyarız. Kas altı yöntem biraz daha ağrılıdır, operasyon sonrasında kol hareketleriyle protezin dönme veya hareket etme ihtimali vardır.

Meme büyütme operasyonunda hangi anestezi yöntemi kullanılır?

Meme büyütme operasyonları genel anestezi altında (hasta tamamen uyutularak) yapılır.

Meme büyütme operasyonundan sonra hastanede yatmak gerekir mi?

Meme büyütme operasyonundan sonra hastalar aldıkları anestezinin etkisinden kurtulana kadar yaklaşık 6 saat gözlem altında tutulur. Bu süre sonunda problem yaşamayan hastalar taburcu edilebilir.

Meme büyütme operasyonu ağrılı bir ameliyat mıdır?

Ağrı eşiği kişiden kişiye değişmekle birlikte genellikle hastalar çok yoğun bir ağrı hissetmediklerini ifade ederler. Operasyondan sonra memelerde birkaç gün süren basınç hissi olur.

Meme büyütme operasyonundan sonra ne kadar sürede normal hayata dönülebilir?

Meme büyütme operasyonundan sonra genellikle 3-7 gün içinde hastalar normal iş ve ev hayatlarına dönerler.

Meme büyütme operasyonundan sonra çok iz kalır mı?

Meme Büyütme operasyonları iz açısından en şanslı sayılabilecek operasyonlardır. Çok az bir izle güzel bir ameliyat yapılır. İzlerin belirginliği zamanla azalır.

Meme büyütme operasyonundan sonra her hastaya dren konulur mu?

Meme büyütme operasyonundan sonra genellikle dren koymayız. Ancak kişini sızıntı şeklinde kanaması fazla ise veya pıhtılaşmayla ilgili sıkıntısı varsa dren konulabilir. Drenler genellikle 2. gün çekilir.

Meme büyütme operasyonu geçiren hastalar ilerde çocuk emzirebilirler mi?

Meme büyütme operasyonu geçiren kişiler çocuk emzirebilirler. Kesinlikle anne sütüne ve çocuğa bir zararı yoktur